ziaie1

ziaie1

۱۳۹۳ فروردین ۱, جمعه

تاریخ سه شنبه بیست و هفتم حوت مطابق 18 مارچ 2014
قیام خونین انقلاب بیست وچهارم حوت هرات

قسمت پنجم



عامل و انگیزه اصلی قیام 24 حوت هرات
   این ها ( گروهک های وابسته با حمایت مستقیم باداران شان ) در اولین فرصت بدست آمده پس از سلطه برمقدرات مردم ، خواستند تا ضرب شصتی را به مردم مظلوم هرات نشان دهند ، بصورتی که هیچ گاهی فکر رویاروئی و مقابله را درسرنپرورانند .
   این ها دراولین شب های کودتای خونین هفت ثور ، و پس از آن که نقاب ها را ازچهره ها برداشتند ، مانند گرگان وحشی و گرسنه به جان مردم مظلوم ما افتادند ، برسران و بزرگان و موی سفیدان قوم و علما و دانشمندان و اعضا و افراد وابسته به تنظیم ها و گروه های اسلامی  و سادات معروف و مشهور و پیر و مُرشد و پیشوایان مردم ما مانند سادات ، آقاصاحب کبرزانی  ، عبدالباقی جان ، صمد جان ، انور جان و فضل حق جان ( مجددی ) و شیخ نوراحمد جان و شیخ غلام جان و ده ها شخصیت دیگر ، شب هنگام حمله کرده ، تعدادی را درمسیرراه ها محاکمۀ صحرائی نموده و جمع دیگری را برای تصمیم گیری و باج خواهی درسلول ها و مراکز دولتی که تحت قبضۀ خود درآورده بودند ، بصورت مخفی به قید و بند و اسارت خود در آوردند . اینها هرچه با شدت و خشونت و سفاکی بیشتر عمل می نمودند به همان پیمانه نفرت و انزجار جامعه و مردم از اینها گسترش بیشتر پیدا می کرد.  و این حربه ها و شلاق ها باعث بیداری بیشترمردم شد .
   این ها دراقدام بعدی به تأسیس مراکز و هسته های جاسوسی و اطلاع رسانی پرداخته و برای اولین بار درکشور فضای تیره و تار تعقیت و کنترول درکل کشور را ایجاد و همه کس و همه چیز را زیر نظر و تحت نظارت خود در آوردند . برای پیاده کردن این اهداف پلید خود ازاطفال و خوردسالان ، ازیتیمان و بیوه زنان و از جوانان لاابایی تا فقیران استفاده سؤ نموده تا جائی که دربین ملت یک فضای یأس و نا امیدی و بدگمانی و ترس و وحشت  را بصورت همگانی و همه شمول ایجاد نمودند .
   این ها پس از وحشتی که سراپای این ها را فرا گرفته بود و ازهمه جا صدای آزادی و آزادی خواهی به گوش می رسید ، به نسل جوان کشور هجوم برده و تحت عنوان خدمت عسکری از شاگرد نانوا تا شاگرد آهنگر و از شاگرد مدرسه تا مکتب هیچ یکی از شرَّاین ها در امان نماندند .
   این ها در قدم بعدی ، به خانه ها و به هر جائی که سراغ مال و دارائی و ثروت و زیوری را داشتند هجوم می بردند و هرچه بدست  شان می آمد مانند مال میراثی وغنیمت با خود می بردند و چنان فضائی پُر از ترس و رُعب و وحشت را پس از هجوم به خانه ها ایجاد می نمودند که گوئی این اموال و دارا ئی های نا مشروع و این ثروت ها و اموال غارت شده ایست که این ها کشف و ضبط کرده اند .
   این ها آمدند و بدون در نظرداشت ایمان و عقیده و دیانت راسخ مردم ، از روزهای نخست حاکمیت خود به نصاب درسی مدارس و مکاتب و حلقات فرهنگی هجوم برده تلاش کردند تا همه برنامه های درسی و آموزشی وحتی درس خصوصی وخانگی و در کُل ، نظام فرهنگی حاکم بر جامعه را از ریشه تبدیل کرده و فکر و اندیشۀ مارکسیسزم کمونیزم را جایگزین آن گردانند .
در این طرح عجولانۀ  خود چنان افراط نموده و با چنان شدتی عمل نمودند که ضعیف ترین افراد از نظر ایمانی هم تحمل آنرا کرده نمی توانستند و بناءً در مدت کمی ، آنگونه فضای تیره و تاری را بر کشور حاکم گردانیدند که همه کس احساس می کرد که کشور مورد تهاجم و تجاوز عقیدتی و فرهنگی قرار گرفته است .
   این ها در اوایل کودتای هفت ثور طرح یک حرکت سواد آموزی را ریختند تا بدینوسیله زنان عفیف و پاکدامنی را که مطابق سنت ها و عنعنات اجتماعی ، ازشرکت در محافل و مجالس عمومی خود داری  می نمودند ، به بهانۀ سواد آموزی به مادران سرسفید و خواهران با حیا و با آبرو وباعزت افغان دسترسی پیدا کرده و ازاین طریق بتوانند به داخل خانه ها راه پیداکنند ، درحالیکه اکثر دختران و زنان اففان ، چه در خانه و چه درمسجد و چه در درسخانه های محل زندگی خود همیشه به فراگیری قرآن و سنت و درس های ازبوستان و گلستان سعدی تا اشعار خواجه حافظ و پنج کتاب همَّت گماشته و کمتر دختر ومادر مسلمانِ یافت می شد که سواد خواندن و  یا نوشتن را نداشته و قادر نباشد تا کتب دری و پشتو و همچنین کلام الله مجید را تلاوت کند .
   این ها به این هم اکتفا ننموده بلکه به ساحت ناموس مردم هم هجوم برده  ودرامور خانه و خانواده و طلاق و ازدواج آنگونه نظامی را به ارمغان آوردند که هرکسی احساس آنرا می کرد که همه چیزش به باد فنا رفته است یعنی حریم خانوادگی اش مورد حمله و هجوم مستقیم این گروه طاغی قرار گرفته است .
   این ها که دربین ملت مسلمان منفور و دربین جامعه جائی پای نداشتند تلاش کردند تا  از طریق تقسیم زمین و املاک مردم دربین اقشار فقیر و کم درآمد تعدادی از مردم مسلمان را از این طریق جلب و جذب نموده و به دور اهداف پلید خود جمع و به تقویت حزب و گروه خود بپردازند و اما در اولین لحظات مشاهده کردند که این مردم بخوبی می دانند که این زمین و دارائی ، زمین و دارائی غصبی و عملی حرام است که اجازه ندارند مال کسی را بدون مجوز شرعی صاحب گردند و از این عمل نه تنها این انسانهای بی شعور نفعی نبرده و کسی جذب این باند تبه کار نگردید ،  بلکه جمع کثیری از مردمی را هم که مال و دارائی ایشان را غصب کرده بودند ، ازدست داده و درصف مقابل خود قرار دادند .
   مردم شریف و نجیبی که سالهای سال با عزت و آبرو و با تعظیم و احترام زندگی شرافتمندانۀ را تجربه کرده بودند حالا در برابر هر خس و خاشاک و دربرابر هرآدم هرزه و فرومایۀ  باید سر تعظیم فرود آورند و برای ادامۀ حیاب باید اسارت و بندگی این و آن اراذل و اوباش را قبول کنند.
 ادامه دارد 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر