تاریخ سه شنبه بیست و هفتم حوت مطابق 18 مارچ 2014
قیام خونین انقلاب
بیست وچهارم حوت هرات
قسمت پنجم
عامل و انگیزه اصلی قیام 24 حوت هرات
این ها (
گروهک های وابسته با حمایت مستقیم باداران شان ) در اولین فرصت بدست آمده پس از
سلطه برمقدرات مردم ، خواستند تا ضرب شصتی را به مردم مظلوم هرات نشان دهند ،
بصورتی که هیچ گاهی فکر رویاروئی و مقابله را درسرنپرورانند .
این ها دراولین
شب های کودتای خونین هفت ثور ، و پس از آن که نقاب ها را ازچهره ها برداشتند ، مانند
گرگان وحشی و گرسنه به جان مردم مظلوم ما افتادند ، برسران و بزرگان و موی سفیدان قوم
و علما و دانشمندان و اعضا و افراد وابسته به تنظیم ها و گروه های اسلامی و سادات معروف و مشهور و پیر و مُرشد و
پیشوایان مردم ما مانند سادات ، آقاصاحب کبرزانی
، عبدالباقی جان ، صمد جان ، انور جان و فضل حق جان ( مجددی ) و شیخ
نوراحمد جان و شیخ غلام جان و ده ها شخصیت دیگر ، شب هنگام حمله کرده ، تعدادی را
درمسیرراه ها محاکمۀ صحرائی نموده و جمع دیگری را برای تصمیم گیری و باج خواهی درسلول
ها و مراکز دولتی که تحت قبضۀ خود درآورده بودند ، بصورت مخفی به قید و بند و
اسارت خود در آوردند . اینها هرچه با شدت و خشونت و سفاکی بیشتر عمل می نمودند به
همان پیمانه نفرت و انزجار جامعه و مردم از اینها گسترش بیشتر پیدا می کرد. و این حربه ها و
شلاق ها باعث بیداری بیشترمردم شد .
این ها
دراقدام بعدی به تأسیس مراکز و هسته های جاسوسی و اطلاع رسانی پرداخته و برای
اولین بار درکشور فضای تیره و تار تعقیت و کنترول درکل کشور را ایجاد و همه کس و
همه چیز را زیر نظر و تحت نظارت خود در آوردند . برای پیاده کردن این اهداف پلید
خود ازاطفال و خوردسالان ، ازیتیمان و بیوه زنان و از جوانان لاابایی تا فقیران
استفاده سؤ نموده تا جائی که دربین ملت یک فضای یأس و نا امیدی و بدگمانی و ترس و
وحشت را بصورت همگانی و همه شمول ایجاد
نمودند .
این ها
پس از وحشتی که سراپای این ها را فرا گرفته بود و ازهمه جا صدای آزادی و آزادی
خواهی به گوش می رسید ، به نسل جوان کشور هجوم برده و تحت عنوان خدمت عسکری از
شاگرد نانوا تا شاگرد آهنگر و از شاگرد مدرسه تا مکتب هیچ یکی از شرَّاین ها در
امان نماندند .
این ها
در قدم بعدی ، به خانه ها و به هر جائی که سراغ مال و دارائی و ثروت و زیوری را
داشتند هجوم می بردند و هرچه بدست شان می
آمد مانند مال میراثی وغنیمت با خود می بردند و چنان فضائی پُر از ترس و رُعب و
وحشت را پس از هجوم به خانه ها ایجاد می نمودند که گوئی این اموال و دارا ئی های
نا مشروع و این ثروت ها و اموال غارت شده ایست که این ها کشف و ضبط کرده اند .
این ها
آمدند و بدون در نظرداشت ایمان و عقیده و دیانت راسخ مردم ، از روزهای نخست حاکمیت
خود به نصاب درسی مدارس و مکاتب و حلقات فرهنگی هجوم برده تلاش کردند تا همه
برنامه های درسی و آموزشی وحتی درس خصوصی وخانگی و در کُل ، نظام فرهنگی حاکم بر
جامعه را از ریشه تبدیل کرده و فکر و اندیشۀ مارکسیسزم کمونیزم را جایگزین آن
گردانند .
در این طرح عجولانۀ خود چنان افراط نموده و با چنان شدتی عمل
نمودند که ضعیف ترین افراد از نظر ایمانی هم تحمل آنرا کرده نمی توانستند و بناءً
در مدت کمی ، آنگونه فضای تیره و تاری را بر کشور حاکم گردانیدند که همه کس احساس
می کرد که کشور مورد تهاجم و تجاوز عقیدتی و فرهنگی قرار گرفته است .
این ها
در اوایل کودتای هفت ثور طرح یک حرکت سواد آموزی را ریختند تا بدینوسیله زنان عفیف
و پاکدامنی را که مطابق سنت ها و عنعنات اجتماعی ، ازشرکت در محافل و مجالس عمومی خود
داری می نمودند ، به بهانۀ سواد آموزی به
مادران سرسفید و خواهران با حیا و با آبرو وباعزت افغان دسترسی پیدا کرده و ازاین
طریق بتوانند به داخل خانه ها راه پیداکنند ، درحالیکه اکثر دختران و زنان اففان ،
چه در خانه و چه درمسجد و چه در درسخانه های محل زندگی خود همیشه به فراگیری قرآن و
سنت و درس های ازبوستان و گلستان سعدی تا اشعار خواجه حافظ و پنج کتاب همَّت
گماشته و کمتر دختر ومادر مسلمانِ یافت می شد که سواد خواندن و یا نوشتن را نداشته و قادر نباشد تا کتب دری و
پشتو و همچنین کلام الله مجید را تلاوت کند .
این ها
به این هم اکتفا ننموده بلکه به ساحت ناموس مردم هم هجوم برده ودرامور خانه و خانواده و طلاق و ازدواج آنگونه
نظامی را به ارمغان آوردند که هرکسی احساس آنرا می کرد که همه چیزش به باد فنا
رفته است یعنی حریم خانوادگی اش مورد حمله و هجوم مستقیم
این گروه طاغی قرار گرفته است .
این ها
که دربین ملت مسلمان منفور و دربین جامعه جائی پای نداشتند تلاش کردند تا از طریق تقسیم زمین و املاک مردم دربین اقشار
فقیر و کم درآمد تعدادی از مردم مسلمان را از این طریق جلب و جذب نموده و به دور
اهداف پلید خود جمع و به تقویت حزب و گروه خود بپردازند و اما در اولین لحظات
مشاهده کردند که این مردم بخوبی می دانند که این زمین و دارائی ، زمین و دارائی
غصبی و عملی حرام است که اجازه ندارند مال کسی را بدون مجوز شرعی صاحب گردند و از
این عمل نه تنها این انسانهای بی شعور نفعی نبرده و کسی جذب این باند تبه کار
نگردید ، بلکه جمع کثیری از مردمی را هم که
مال و دارائی ایشان را غصب کرده بودند ، ازدست داده و درصف مقابل خود قرار دادند .
مردم
شریف و نجیبی که سالهای سال با عزت و آبرو و با تعظیم و احترام زندگی شرافتمندانۀ
را تجربه کرده بودند حالا در برابر هر خس و خاشاک و دربرابر هرآدم هرزه و فرومایۀ باید سر تعظیم فرود آورند و برای ادامۀ حیاب
باید اسارت و بندگی این و آن اراذل و اوباش را قبول کنند.
ادامه دارد
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر